Onze werkwijze
Hoe gaan wij te werk?1. Aanmelden en intake
Aanmelden is mogelijk via het aanmeldformulier op onze website.
Na het aanmelden nemen wij binnen twee werkdagen telefonisch of via de mail contact met je op. Tijdens dit gesprek wordt ingeschat of ons aanbod kan aansluiten op jouw hulpvragen. Als wij de benodigde zorg kunnen aanbieden, wordt er een intake ingepland met de hulpvrager (en naastbetrokkenen).
De intake is bedoeld ter kennismaking en om de hulpvragen uitgebreider in kaart te brengen. In het gesprek komt het verleden, heden en de toekomst aan de orde en worden de krachten, vaardigheden, behoeften en verwachtingen van de hulpvrager (en naastbetrokkenen) met elkaar afgestemd. Zo kan de zorg op maat worden geboden.
2. Zorgplan
Het zorgplan is een persoonlijk plan waarin gezamenlijk de begeleidingsdoelen en de visie van naastbetrokkenen worden verwerkt. Samen met de benodigde begeleiding, wordt er gewerkt aan het behalen van deze doelen en afspraken.
Dit doen wij door eerst onderscheid te maken tussen de doelen waar jij zelfstandig aan kan werken en de doelen waar jij nog ondersteuning bij nodig hebt. Vervolgens zal je aan een begeleider worden gekoppeld die jou gedurende het gehele traject zal ondersteunen en met jou zal meekijken en meedenken.
Het zorgplan functioneert hierbij als leidraad voor jezelf en jouw begeleider. Daarnaast zal dit zorgplan regelmatig met jou en jouw naastbetrokkenen worden geëvalueerd.
3. Evaluatie
Samen met jou, jouw begeleider en eventueel naastbetrokkenen zal er regelmatig een evaluatie plaatsvinden. Tijdens een evaluatie wordt gereflecteerd naar jouw persoonlijke groei en de beschreven doelen in jouw zorgplan. Denk hierbij aan vraagstukken als “In hoeverre heb jij jouw doelen behaald en wat is voor jou eventueel nog nodig om deze te behalen?”.